Faktum är att Systembolagets sätt att visa att det ekologiska gröna valet är lika billigt eller dyrt, lika gott eller äckligt, lika enkelt som övriga val är något som fler som säljer gröna alternativ kan ta åt sig. Nu brukar jag inte vilja hylla Systembolaget för marknadsföring - men det är just att det INTE är ett marknadsföringsknep, utan ren information, som gör det så bra.
När det gröna valet är lika gott (oftast godare), lika enkelt och lika prisvärt för konsumenten som att köpa billig, smaklös skit, då är vi framme. För tyvärr visar försäljningssiffrorna att svensken hellre äter billig skit, än lite dyrare kvalitet med omtanke bakom.
Solidaritet för helvete! Folk ska leva i generationer efter oss också.
Amen!
SvaraRadera=)
Och tipsa gärna om du vet något grönt rött som är gott. :-)
hurra på den!
SvaraRadera<3
Dessutom kan de som inte "tål" rödvin (och det är faktiskt fler än man tror som blir täpt i näsan i flera dagar, eller mår mkt sämre dagen efter av rödvin än vid nyttjande av andra rusdrycker) dricka ekologiskt och slippa dessa trista bieffekter. Man undrar verkligen vad de gjort med de "vanliga" druvorna innan de gjort vin på dem!!
SvaraRaderaSjälvklart. Blir ledsen av att ordet solidaritet inte verkar finnas i det svenska språket längre. Skål!
SvaraRadera