En kurs om allt på fyra dagar.
Någonstans mitt i anteckningarna från i tisdags hittar jag en lösryckt mening:
"What IS a GOOD world?"
Det verkade inte konstigt när jag skrev det, men det är också så stora frågor som diskuterats - i förhållande till vad kunskap är, vad kunskapssökande forskning är, teorier, system, förhållanden och min egen roll som forskare i en värld som verkar kunna allt och ingenting på samma gång.
Jag har fått många komplimanger för min engelska, som förvisso är god, men det skrämmer mig ändå att min engelska anses som så bra, när även jag finner språkbarriären ganska jobbig. Jag går runt uttryck jag inte hittar tills jag tycker mig ha fått fram vad jag ville säga. Men hur ska jag veta om jag blivit förstådd, eller om jag förstått, när så komplexa saker ska diskuteras på ett språk som ganska få i rummet verkligen behärskar?
"Thö deve'loupment can alltså be seen as woorying" sade en av föreläsarna, och med den engelskan håller jag med. Hon pratade om en annan utveckling, men hur mycket av vad vi egentligen menade rann bort mellan grammatiska missar och fattiga ordförråd?
Can jo pliiz uppdate the "just nu"-box? ;)
SvaraRaderaGood lyck with thö språk!
The Just Nu häs bin appdejtid.
SvaraRadera